Projekty logo

Znakomity projekt logo wymaga złożonej kombinacji umiejętności projektowych, wiedzy kreatywnej i umiejętnego wykorzystania. Zaprojektowanie specjalistycznego logo wymaga czasu. Logo to jedynie detal marki firmy, niemniej jednak pozostaje centralnym punktem większości programów brandingowych.



Warto zbadać starannie właściwie każdy szczegół: badania i strategia, typografia, kształt i symbolika, teoria koloru i użycie projektu logo.

Podstawowe reguły

Rośnie wizualna wymaganie roznicowania się marek. Dzięki temu nie będą mylone z konkurencja. Tam, gdzie kiedyś było jedynie kilka firm na określonym rynku albo niszy, teraz mogą być setki albo tysiące. Wszystkie walczą o uwagę. To stwarza rosnąca potrzebę wizualnego wyróżniania się marek. Chcą się bowiem odróżnić od konkurencji. To zróżnicowanie osiąga się poprzez projektowanie tożsamości marki, czyli szeregu detalu. Tworzą one niepowtarzalny obraz w naszych umysłach. W zależności od firmy, tożsamość może obejmować mundury, grafikę pojazdu, wizytówki, opakowanie produktu, styl fotograficzny, kubki do kawy, reklamę billboardowa i sporo innych przedmiotów, aż do wyboru fonty na internetowej stronie.

Ważna jest grafika. W pierwszej kolejności zwracamy uwagę na ksztalt, kolor, a dopiero później na tekst. Logo jest małym, niemniej jednak istotnym elementem wizerunku marki.

Jedna z najciekawszych części bycia projektantem jest uczenie się nowych rzeczy na każdym projekcie. Każdy klient jest inny, a wręcz w tym samym zawodzie wykonują prace na różnorakie sposoby.

Dlatego warto przywiązywać uwagę do właściwie zaprojektowanego logo.

Sprawdź: popatrz